Met Optimit beheer je eenvoudig al je contracten op één centrale plek. Maak herbruikbare templates, verstuur overeenkomsten digitaal en laat ze online ondertekenen. Voldoe moeiteloos aan de Wet DBA en houd alle contracten overzichtelijk bij in je (project)dossier. Hulp nodig? Onze consultants ondersteunen je bij het opstellen van jouw contracten.
Maak herbruikbare templates die je keer op keer kunt gebruiken. Bepaal zelf de invoervelden per overeenkomst en laat Optimit deze automatisch invullen bij het opstellen van nieuwe overeenkomsten. Zo werk je snel, consistent en voorkom je herhaaldelijk handmatig werk.
Sinds 1 januari 2025 wordt de Wet DBA strenger gehandhaafd. Voor elke nieuwe opdracht is een getekende overeenkomst verplicht. Optimit steekt ondernemers de helpende hand toe zodat je conform deze wet werkt. Onze contractenmodule maakt het mogelijk om op een digitale en efficiënte manier overeenkomsten op te stellen en digitaal te laten ondertekenen. Het resultaat? Minder risico en geen onnodige vertragingen.
Zeg vaarwel tegen verspreide PDF’s en documenten. Optimit zorgt ervoor dat alle getekende en openstaande contracten automatisch in je (project)dossier worden opgeslagen, zodat je altijd snel inzicht hebt in de status van je contracten.
Bij Optimit bieden we een 14-daagse gratis proefperiode aan, waardoor je volledige toegang krijgt tot alle functies zonder kosten. Gedurende deze periode zul je niet automatisch in rekening worden gebracht.
Aan het einde van de proefperiode krijg je de optie om je abonnement voort te zetten door een betaling te verrichten. Je wordt alleen in rekening gebracht na jouw bevestiging om over te gaan op een betaald abonnement.
Nee, na afloop van de 14-daagse proefperiode word je niet automatisch in rekening gebracht. Je hebt de keuze om het abonnement voort te zetten. Om verder te gaan met het abonnement, dien je eerst toestemming te geven door je eerste betaling te voltooien.
Ja, je kunt bij Optimit op elk moment wijzigingen aanbrengen in jouw abonnement, inclusief het activeren of deactiveren van modules.
Ja, je kunt bij Optimit op elk moment je abonnement opzeggen. Je zit hierdoor niet vast aan lange contracten of jaarabonnementen.
Wij accepteren betalingen via iDEAL en creditcard, waardoor je de keuze hebt uit de meest gebruiksvriendelijke en veilige betalingsmethoden.
Nee, je hebt geen server nodig. Optimit draait volledig in de cloud, waardoor je vanaf elke locatie met een internetverbinding aan de slag kunt.
Ja, Optimit ondersteunt meerdere gebruikers binnen één account. Dit is ideaal voor teams en bedrijven die samen willen werken binnen hetzelfde platform. Je kunt gebruikers toevoegen en hun toegangsniveau beheren via een uitgebreid rechtensystem.
Binnen Optimit zijn sommige functionaliteiten, zoals het uploaden van inkoopfacturen, beschikbaar op mobiele apparaten. Echter, de meeste functionaliteiten van Optimit zijn geoptimaliseerd voor gebruik op apparaten met een iPad-formaat of groter.
Het importeren van je bestaande financiële data in Optimit is mogelijk, maar de methode hangt af van het soort data dat je levert. Er is momenteel geen directe manier om data zelfstandig te importeren. Wel kun je, in samenwerking met een consultant, jouw data succesvol integreren in Optimit.
Ja, je kunt alle tabellen in Optimit exporteren naar Excel-formaat.
Op dit moment biedt Optimit geen directe API-koppeling. Wel is het mogelijk om je Optimit-account te koppelen met boekhoudsoftware zoals Twinfield, Unit4, Exact en AccountView.
Ja, Optimit is geschikt voor bedrijven van alle groottes, waaronder kleine en middelgrote ondernemingen.
Je kunt direct contact opnemen met de supportafdeling van Optimit via e-mail: support@optimit.nl. Daarnaast kun je ons helpcentrum raadplegen, waar je handige artikelen vindt die je verder kunnen helpen.
Naast e-mailcontact biedt Optimit de mogelijkheid om via het Optimit-portaal direct hulp te vragen aan een supportmedewerker. Na het indienen van een verzoek wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen om je probleem op te lossen.
Bij Optimit nemen we uw privacy en de bescherming van jouw gegevens zeer serieus. Optimit heeft standaard geen toegang tot jouw persoonlijke of bedrijfsdata. Dit betekent dat zelfs onze supportmedewerkers jouw gegevens niet kunnen inzien, tenzij je ons expliciet toestemming geeft om dit te doen.
In het zeldzame geval dat je toegang verleent voor ondersteuningsdoeleinden, zijn cruciale gegevens zoals omzet- en inkoopcijfers standaard afgeschermd in jouw dashboard. Je gevoelige informatie blijft beschermd en onzichtbaar, zelfs voor onze medewerkers.
We hanteren de hoogste normen als het gaat om privacybescherming. Bij Optimit streven we ernaar om niet alleen te voldoen aan de actuele privacywetgeving, maar ook om proactief maatregelen te nemen die jouw data veilig houden. Vertrouwen is ons top-prioriteit, en we zijn toegewijd aan het handhaven van de integriteit en vertrouwelijkheid van jouw informatie.