

Eenvoudig en efficiënt relatiebeheer
Beheer al je klant- en leveranciersgegevens op één centrale plek. Dankzij de koppeling met de Kamer van Koophandel vind je snel relevante informatie en voeg je eenvoudig standaardinstellingen toe.




Beheer je kosten op één centrale plek
Met het gebruiksvriendelijke inkoopportaal van Optimit wordt het beheer van inkoopfacturen eenvoudiger dan ooit. Ontvang facturen via een centraal e-mailadres, overzie ze in één oogopslag en beoordeel ze snel.




Maak facturen en volg de status van de facturen in een centraal overzicht
Optimit maakt het makkelijk. Onze slimme functies zorgen ervoor dat je sneller betalingen ontvangt en altijd eenvoudig het overzicht behoudt. Volg de status van betalingen en stuur herinneringen met één klik.




Efficiënt offertebeheer,
voor de moderne ondernemer
Met Optimit maak je offertes eenvoudig, snel en overzichtelijk. Van het opstellen en structureren tot digitaal ondertekenen, alles regel je vanuit één platform.




Simpel, snel en foutloos betalen
Optimit maakt betalen eenvoudiger en overzichtelijker dan ooit. Bundel facturen in één betaalopdracht, verreken credit- en debetfacturen en houd grip op je betalingen.




Efficiënt mandagenstaat beheer
Het beheren van mandagenstaten hoeft niet tijdrovend te zijn. Met Optimit maak je deze snel en foutloos. Combineer je mandagenstaat met een factuur en verstuur alles met één klik.




Geen financiële verrassingen meer. Haal maximaal rendement uit elk project
Zie in één overzicht precies hoeveel uren, kosten en opbrengsten elk project genereert. Vergelijk direct met je begrotingen om winstgevende opdrachten te herkennen en tijdig bij te sturen—of het nu gaat om het herverdelen van resources, aanpassen van budgetten of het afstoten van verlieslatende taken.




Geen enkel uur blijft ongefactureerd met de strakke urenregistratie van optimit
Registreer werkuren direct vanaf de werkvloer via de Optimit App. Medewerkers boeken hun uren per project, terwijl tarieven automatisch worden berekend.




Met verkooporders factureer je grote projecten in overzichtelijke termijnen
Met Optimit beheer je verkooporders moeiteloos en factureer je altijd op tijd. Stel jouw eigen termijnschema’s in en houd via het overzichtelijke dashboard bij welke facturen klaarstaan voor verzending.




Stel je abonnement één keer in en je facturen worden automatisch verzonden
Met Optimit beheer je eenvoudig en efficiënt je periodieke facturen, van abonnementen tot gerelateerde kosten. Automatiseer het factuurproces volledig of kies voor conceptfacturen voor extra controle.




Hergebruik artikelen en recepten overal in optimit
Met Optimit werk je sneller en efficiënter. Door artikelgegevens zoals prijzen en leveranciers eenmalig in te voeren, maak je eenvoudig offertes en facturen zonder repetitief handmatig werk.




Digitaal contractbeheer, conform wetgeving
Met Optimit beheer je eenvoudig al je contracten op één centrale plek. Maak herbruikbare templates, verstuur overeenkomsten digitaal en laat ze online ondertekenen.


Je administratie altijd binnen handbereik.
Met de Optimit App heb je je administratie altijd binnen handbereik. Het dashboard biedt direct inzicht in je openstaande facturen en goedkeuringen, terwijl je declaraties eenvoudig toevoegt en bijhoudt. Of je nu onderweg bent of ’s avonds snel je openstaande acties wilt controleren, met onze app blijf je altijd in control.



Altijd up-to-date over iedere klus
Medewerkers registreren hun afgeronde werkzaamheden direct in de app, zodat jij real-time inzicht krijgt in voortgang en beschikbaarheid. Geen wachttijden meer: van uitvoering tot facturatie verloopt alles automatisch, waardoor je sneller kunt bijsturen, efficiënter plannen en de cashflow optimaal houdt.



