Eenvoudig contractbeheer
Maak herbruikbare templates die je keer op keer kunt gebruiken. Bepaal zelf de invoervelden per overeenkomst en laat Optimit deze automatisch invullen bij het opstellen van nieuwe overeenkomsten. Zo werk je snel, consistent en voorkom je herhaaldelijk handmatig werk.

Invoer
Contract
Naam: %RELATIENAAM%
Straat: %RELATIESTRAAT%
Postcode: %RELATIEPOSTCODE%
Deze Overeenkomst wordt aangegaan op [[CONTRACTDATUM]] tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.
De opdrachtnemer zal de overeengekomen diensten, namelijk
"[[DIENSTEN]]," uitvoeren en de opdrachtgever zal daarvoor een vergoeding betalen van [[BEDRAG]].
Beide partijen verbinden zich ertoe de uitvoering van deze Overeenkomst zorgvuldig en in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving te laten verlopen.
In geval van een wezenlijke tekortkoming behoudt de niet-schuldige partij zich het recht voor de Overeenkomst te ontbinden met een opzegtermijn van [[ONTBINDINGSTERMIJN]].
Deze Overeenkomst vormt de volledige en bindende afspraak tussen de partijen, waarbij alle eerdere afspraken vervallen.

Voldoe aan de Wet DBA
Sinds 1 januari 2025 wordt de Wet DBA strenger gehandhaafd. Optimit steekt ondernemers de helpende hand toe zodat je conform deze wet werkt. Onze contractenmodule maakt het mogelijk om op een digitale en efficiënte manier overeenkomsten op te stellen en digitaal te laten ondertekenen. Het resultaat? Minder risico en geen onnodige vertragingen.

Altijd inzicht
Zeg vaarwel tegen verspreide PDF’s en documenten. Optimit zorgt ervoor dat alle getekende en openstaande contracten automatisch in je project- en relatiedossier worden opgeslagen, zodat je altijd snel inzicht hebt in de status van je contracten.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan met een van onze consultants
In ongeveer 30 minuten laten we je zien hoe Optimit specifiek binnen jouw bedrijf kan worden toegepast.


FAQ
Nee. Je kunt je handtekening(en) één keer toevoegen aan het contracttype. Daarna worden ze automatisch toegevoegd aan elk nieuw contract dat je aanmaakt.
Nee. Je maakt één keer een contracttype aan waarin alle vaste gegevens en velden staan. Bij het aanmaken van een nieuw contract vul je alleen de specifieke details in — dat scheelt veel tijd en voorkomt fouten.
Alle ondertekende contracten zijn voorzien van een CA-gecertificeerde digitale handtekening (Adobe-gevalideerd). Zodra een contract is ondertekend, wordt het automatisch vergrendeld en kan het niet meer worden gewijzigd.
Nee. Zodra een contract is aangemaakt, blijven de instellingen en voorwaarden van dat moment behouden. Bestaande of verzonden contracten blijven ongewijzigd en geldig in hun originele vorm.
Ja. Via het rechtensysteem bepaal je precies wie contracten mag aanmaken, bekijken of bewerken. Zo kun je veilig samenwerken, zonder dat onbevoegden toegang hebben tot gevoelige documenten.
Stappenplan van installatie
Wat zeggen klanten over optimit
Ik kan mij inmiddels niet meer indenken dat ik voorheen mijn bedrijf bestierde met gemaakte excel schema's Nu met Optimit zie ik met 1 druk op de knop de financiële status van een project. Daarnaast houd ik meer tijd over om mijn bedrijf te runnen.
Voorheen gebruikte ik Excel om mijn mandagenstaten en facturen op te maken. Vervolgens moest ik zowel de factuur als de mandagenstaat inscannen en deze als bijlagen versturen per e-mail. Ik dacht: Dit moet toch anders kunnen.
Voor optimit werkte we alles op papier uit en die losse blaadjes belandden dan in een bakje op mijn bureau.
Tussentijds hadden we geen idee hoe de zaak ervoor stond, alles ging op basis van nacalculatie.














