
Overzichtelijk inkoopportaal
Ontvang je inkoopfacturen via een centraal e-mailadres en beheer ze in het inkoopportaal van Optimit. Alle facturen worden in één overzicht verzameld, waardoor je ze eenvoudig kunt goedkeuren of afkeuren. Daarnaast kun je fysieke facturen naar Optimit uploaden, zodat je inkoopadministratie altijd compleet blijft.

AI herkenning
Het handmatig invoeren van facturen is verleden tijd. Zodra een factuur binnenkomt, analyseert Optimit de gegevens, herkent de benodigde informatie en vult deze automatisch voor je in. Dit bespaart tijd, voorkomt fouten en zorgt voor een efficiënt proces.
Boekhoud koppelingen



Digitaliseer bonnetjes en facturen
Vervaagde of onleesbare kassabonnetjes zijn voor veel ondernemers een doorn in het oog. Met de Optimit App is dat voorgoed voorbij. Upload je bonnetjes eenvoudig door er een foto van te maken en digitaliseer al je bonnetjes en declaraties in een handomdraai. Onze app is beschikbaar in zowel de App Store als de Google Play Store.

Projectadministratie
Koppel je inkoopfacturen moeiteloos aan één of meerdere projecten om meer inzicht te krijgen in de voortgang en kosten per project. Deze functie is exclusief beschikbaar in combinatie met de projectmodule.

Koppeling met je boekhouder
Optimit werkt feilloos samen met jouw boekhoudprogramma en boekhouder. Alle facturen worden automatisch gesynchroniseerd, zonder dat je er verder naar om hoeft te kijken. Geen handmatige verwerking, geen losse e-mails: Optimit zorgt voor een vlekkeloze overdracht van gegevens.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan met een van onze consultants
In ongeveer 30 minuten laten we je zien hoe Optimit specifiek binnen jouw bedrijf kan worden toegepast.


FAQ
Nee. Jij houdt altijd controle. Je ziet precies wat de AI herkent voordat het wordt opgeslagen en kunt alles zelf goedkeuren of aanpassen. Wil je liever zonder AI werken? Dan schakel je het gewoon uit.
€0,29 per document. Deze functie kun je op elk moment in- of uitschakelen.
Dat hangt af van autorisaties. Via het rechten systeem kan je de toegang instellen: wie mag facturen zien, wie mag goedkeuren, wie mag alleen inzien, etc.
Start je een gratis proefperiode, dan kun je direct beginnen met het uploaden van je facturen. Wil je een koppeling met je boekhoudsysteem maken, dan kost dat iets meer tijd. Je kunt de koppeling zelf instellen, of ervoor kiezen om dit snel en foutloos te laten doen door een van onze consultants.
Ja — je kunt je inkoopfactuur per e-mail versturen naar een speciaal Optimit-mailadres (bijv. uwoptimitemail@facturen.optimit.nl) zodat de factuur automatisch in de module verschijnt.
Ja — via de koppeling met je boekhoudsysteem worden je goedgekeurde inkoopfacturen (en verkoopfacturen) automatisch gesynchroniseerd met de boekhouding van je boekhouder.
Stappenplan van installatie
Wat zeggen klanten over optimit
Ik kan mij inmiddels niet meer indenken dat ik voorheen mijn bedrijf bestierde met gemaakte excel schema's Nu met Optimit zie ik met 1 druk op de knop de financiële status van een project. Daarnaast houd ik meer tijd over om mijn bedrijf te runnen.
Voorheen gebruikte ik Excel om mijn mandagenstaten en facturen op te maken. Vervolgens moest ik zowel de factuur als de mandagenstaat inscannen en deze als bijlagen versturen per e-mail. Ik dacht: Dit moet toch anders kunnen.
Voor optimit werkte we alles op papier uit en die losse blaadjes belandden dan in een bakje op mijn bureau.
Tussentijds hadden we geen idee hoe de zaak ervoor stond, alles ging op basis van nacalculatie.














