
Ontvang betalingen sneller
Optimit maakt het gemakkelijk om sneller betalingen te ontvangen. Verkort je betalingstermijnen door gebruik te maken van directe online betaalopties. Voeg moeiteloos betaallinks of QR-codes toe aan je facturen, zodat klanten snel en gemakkelijk kunnen betalen.

Altijd inzicht in je facturen
Houd de status van je facturen in één oogopslag bij. Zie direct welke facturen openstaan en stuur met slechts één klik een herinnering wanneer een betalingstermijn is verstreken.
Voeg bijlagen toe aan je factuur
Vraagt je opdrachtgever om urenstaten, werkorders of andere documenten bij je factuur? Geen probleem! In Optimit voeg je deze eenvoudig toe. Indien gewenst voegt Optimit alles samen tot één overzichtelijk PDF-bestand, klaar om direct te versturen.


Automatische updates van betaalstatus
Handmatig bijwerken van betaalstatussen is verleden tijd. Met de koppeling tussen Optimit en je boekhoudprogramma worden betaalstatussen automatisch bijgewerkt. Zo beschik je altijd over een actueel en betrouwbaar overzicht van je facturen.

Projectresultaten in beeld
Koppel facturen eenvoudig aan één of meerdere projecten en behoud altijd volledig financieel overzicht. Zie in een oogopslag de resultaten per project en houd grip op je budgetten. Deze functie is alleen beschikbaar in combinatie met de projectmodule.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan met een van onze consultants
In ongeveer 30 minuten laten we je zien hoe Optimit specifiek binnen jouw bedrijf kan worden toegepast.


FAQ
Ja. Je kunt facturen vooruit plannen of automatisch laten versturen bij terugkerende klanten of abonnementen. Hiervoor heb je alleen wel de abonnementen module nodig.
Ja. Je kunt eenvoudig je eigen logo, kleuren en opmaak instellen. Zo blijven al je facturen herkenbaar en professioneel.
Het versturen van facturen met een betaallink rekenen we bij Optmit niks extra's. Alleen de transactiekosten van de betaalprovider (Mollie) worden in rekening gebracht.
Ja. Na aanmelding kun je direct facturen aanmaken en versturen. De omgeving is intuïtief en ontworpen voor ondernemers, niet voor techneuten.
Ja. Je kunt Optimit gewoon naast je bestaande boekhoudpakket gebruiken. Facturen worden automatisch gesynchroniseerd zodra je een koppeling maakt, maar dat is niet verplicht — je kunt ook zonder koppeling werken.
Stappenplan van installatie
Wat zeggen klanten over optimit
Ik kan mij inmiddels niet meer indenken dat ik voorheen mijn bedrijf bestierde met gemaakte excel schema's Nu met Optimit zie ik met 1 druk op de knop de financiële status van een project. Daarnaast houd ik meer tijd over om mijn bedrijf te runnen.
Voorheen gebruikte ik Excel om mijn mandagenstaten en facturen op te maken. Vervolgens moest ik zowel de factuur als de mandagenstaat inscannen en deze als bijlagen versturen per e-mail. Ik dacht: Dit moet toch anders kunnen.
Voor optimit werkte we alles op papier uit en die losse blaadjes belandden dan in een bakje op mijn bureau.
Tussentijds hadden we geen idee hoe de zaak ervoor stond, alles ging op basis van nacalculatie.














