Ontvang betalingen sneller

Optimit maakt het gemakkelijk om sneller betalingen te ontvangen. Verkort je betalingstermijnen door gebruik te maken van directe online betaalopties. Voeg moeiteloos betaallinks of QR-codes toe aan je facturen, zodat klanten snel en gemakkelijk kunnen betalen.

Altijd inzicht in je facturen

Houd de status van je facturen in één oogopslag bij. Zie direct welke facturen openstaan en stuur met slechts één klik een herinnering wanneer een betalingstermijn is verstreken.

Voeg bijlagen toe aan je factuur

Vraagt je opdrachtgever om urenstaten, werkorders of andere documenten bij je factuur? Geen probleem! In Optimit voeg je deze eenvoudig toe. Indien gewenst voegt Optimit alles samen tot één overzichtelijk PDF-bestand, klaar om direct te versturen.

Automatische updates van betaalstatus

Handmatig bijwerken van betaalstatussen is verleden tijd. Met de koppeling tussen Optimit en je boekhoudprogramma worden betaalstatussen automatisch bijgewerkt. Zo beschik je altijd over een actueel en betrouwbaar overzicht van je facturen.

Projectresultaten in beeld

Koppel facturen eenvoudig aan één of meerdere projecten en behoud altijd volledig financieel overzicht. Zie in een oogopslag de resultaten per project en houd grip op je budgetten. Deze functie is alleen beschikbaar in combinatie met de projectmodule.

Vraag vrijblijvend een gesprek aan met een van onze consultants

In ongeveer 30 minuten laten we je zien hoe Optimit specifiek binnen jouw bedrijf kan worden toegepast.

Afspraak maken
Op locatie
Kom bij ons langs, of wij komen naar jou toe — wat jou het beste uitkomt.
Online afspraak
Liever online? Plan eenvoudig een gesprek via Teams of Zoom.

FAQ

Veel gestelde vragen
Kan ik facturen automatisch laten versturen of plannen?

Ja. Je kunt facturen vooruit plannen of automatisch laten versturen bij terugkerende klanten of abonnementen. Hiervoor heb je alleen wel de abonnementen module nodig.

Kan ik mijn eigen huisstijl en logo gebruiken op facturen?

Ja. Je kunt eenvoudig je eigen logo, kleuren en opmaak instellen. Zo blijven al je facturen herkenbaar en professioneel.

Wat zijn de kosten voor het sturen van een betaallink?

Het versturen van facturen met een betaallink rekenen we bij Optmit niks extra's. Alleen de transactiekosten van de betaalprovider (Mollie) worden in rekening gebracht.

Kan ik starten zonder technische kennis?

Ja. Na aanmelding kun je direct facturen aanmaken en versturen. De omgeving is intuïtief en ontworpen voor ondernemers, niet voor techneuten.

Kan ik verkoopfacturen gebruiken naast mijn boekhoudsysteem?

Ja. Je kunt Optimit gewoon naast je bestaande boekhoudpakket gebruiken. Facturen worden automatisch gesynchroniseerd zodra je een koppeling maakt, maar dat is niet verplicht — je kunt ook zonder koppeling werken.

Stappenplan van installatie

Wat je kan verwachten wanneer je van start gaat met optimit
1
Meld je gratis aan
Klik op ‘Start nu’ en maak binnen één minuut je account aan. Geen creditcard of iDEAL nodig — je krijgt 14 dagen volledig gratis toegang tot alle functies.
2
Ontdek wat werkt voor jou
Bekijk welke oplossingen passen bij jouw organisatie. Activeer de modules die je nodig hebt en schakel ze eenvoudig aan of uit. Jij houdt de controle.
3
Krijg persoonlijk advies van een expert
Onze experts staan voor je klaar. In een korte sessie laten we zien hoe Optimit zich aanpast aan jouw werkwijze en hoe jij er het meeste rendement uithaalt — praktisch en helder.
4
Ervaar het zelf
Tijdens je proefperiode kun je alles uitproberen in je eigen demo-omgeving. Je betaalt pas nadat de proefperiode is afgelopen.
5
Download de apps en koppel
Installeer de Optimit-app en, indien nodig, de Buitendienst-app voor je medewerkers. Koppel eenvoudig met je boekhoudpakket en werk binnen enkele minuten volledig geïntegreerd.
Ga live — met ondersteuning
6
Je bent klaar om slimmer te werken. Ons team blijft bereikbaar voor hulp, optimalisatie en groei — zodat jij altijd het maximale uit Optimit haalt.

Wat zeggen klanten over optimit

Bedrijven die optimit als onmisbaar beschouwen
"
Senzbouw
René Zwarthoed

Ik kan mij inmiddels niet meer indenken dat ik voorheen mijn bedrijf bestierde met gemaakte excel schema's Nu met Optimit zie ik met 1 druk op de knop de financiële status van een project. Daarnaast houd ik meer tijd over om mijn bedrijf te runnen.

"
PDB
Paul de boer

Voorheen gebruikte ik Excel om mijn mandagenstaten en facturen op te maken. Vervolgens moest ik zowel de factuur als de mandagenstaat inscannen en deze als bijlagen versturen per e-mail. Ik dacht: Dit moet toch anders kunnen.

"
KBRT BOUW
Ruud Tol

Voor optimit werkte we alles op papier uit en die losse blaadjes belandden dan in een bakje op mijn bureau.

Tussentijds hadden we geen idee hoe de zaak ervoor stond, alles ging op basis van nacalculatie.